2012. november 25., vasárnap

Képvariációk egy verstémára

Lelkem legmélyén őrzöm a ragyogást,
 Összevegyítettem ezernyi szépségből,
 Pirkadatkor a nap bágyadt sugarából,
 Ívelő szivárvány halovány színéből.
Gyűjtöttem harmatból, virág illatából, 
 Tavakon csillogó aranyhíd fényéből, 
 Vízcseppen megtörő kristályos tükörből, 
 Sápadt holdsugárral világító éjből.

Ezer emlékből, mosolyból és könnyből, 
 Virágokból, fából, mindenből, mit láttam. 
 Amit meg akartam tartani magamnak, 
 Csukott szempilláim börtönébe zártam.

Adtam hozzá érzést szívem melegéből, 
 Kristálytiszta könnyet, tiszta égbolt kékjét, 
 Szeretetből sokat, jóságot és hitet, 
 Megértést, türelmet és a szelíd békét.
Ha értenénk a szót, s megbíznánk egymásban, 
 És a közös nyelvünk a szeretet volna, 
 Több lenne a mosoly, kevesebb a bánat, 
 Minden ember lelke fényesen ragyogna. (Ragyogás - Farkas Éva verse) 

Nincsenek megjegyzések: